söndag 18 november 2007

Been up all night, staring at you.

Ja, uppe hela natten lär jag vara, men stirra på någon? Njae. Kanske stöka till sängen ordentligt men lite väl drastiskt att kanske skriva ner varenda ord du säger bara för att komma ihåg allt - även om det är en fin tanke. Mja, mjo, mjä...
Rätt bra text, annars.
Joshua Radin feat. Schuyler Fisk - Paperweight. Kvalificerar sig säkerligen bland världens kanske tretton bästa låtar.

Till Mimmis stora förtret, jag lovar att hon är ödmjuk, givmild och verkligen unnar andra framgång (inte), så har jag ännu ett jobb på gång. Yrket betitlas krönikör, i detta fall på hemsidan och communityn nightlife.se. Skulle vara schysst att få sitta och skriva av sig lite där. Jag har ett litet problem bara - skrivkramp. Redan innan första krönikan! Haha. Nejvars, de ville att jag skulle skicka in en krönika och eftersom att det är noggrant att den blir bra och får medhåll så velar jag lite kring valet av ämne. Respekt? Ärlighet? Jämställdhet? Tonåringar? Musik? Film? Sport? Mja, mjo, mjä... Det återstår att se, men jag lovar att den publiceras här också - om den blir bra.
*******************************
Häromdagen bevittnade jag en av de bästa idrottsupplevelserna i mitt liv! Matchen var det otroligt heta östgötaderbyt i innebandytrean; Mjölbys IBK - Boxholms IBK.

Hemmalaget slog gästerna med 13-10, alltså 23 mål på 60 minuter i en match mellan två på förhand helt oslagna lag. Matchen svängde fram och tillbaka hela tiden. BIBK hade två stycken tremålsledningar, en i första period (5-2) och en i andra (8-5). Extra intressant var det för mig eftersom att Niclas(bilden) spelar i Mjölby och dittills hade gjort sitt livs säsong - den faktan är nog ännu mer sanning efter matchen i fredags. Killen gör 7 poäng(5+2)!!! Jag och Malin satt med hans familj och stoltheten lyste över oss alla. Malin till och med grät när Niclas mer eller mindre punkterade matchen med 12-10-målet med 1,30 kvar att spela. Den största anledningen till den totala upplevelsen var ändå publiken. Vi var 525 betalande i en hall som rymmer 480. Det var fullsmockat! Ett 30-tal stod utanför hallen och bokstavligen hängde på dörrarna. Det var inte många av oss som var tysta heller. En stämning bara kostymnissarna i LHC kan drömma om!
Nej, den här matchen hade allt! Fanatiskt och fantastisk publik, galet mycket mål, artister av världsklass (nåväl) och ett personligt intresse i form av min Nico. Eftersom att äckel-Blogger inte vill ladda upp min video så får jag länka till en liknande på youtube -
http://www.youtube.com/watch?v=9UliuYCH8nI - Andreas "Andy" "Stoffe" "Världens bästa innebandyspelare" Kristoffersson kvitterar i powerplay på ett sätt bara han kan - chippskarvar med utsidan av bladet.

*******************************
Va? Jaha, ni väntar på en kommentar angående Spanien-Sverige. Nja... Jag tänkte länka till en video på youtube där någon spyr, kanske - men det känns för taskigt. Det är ju trots allt en familjeblogg det här. Hur som helst, en spya skulle objektifiera mina känslor efter matchen i alla fall.

C YA!
// K . L Ö N N







5 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för din kommentar:P
Haha

Anonym sa...

fän vad duktig du är Lönna :O)
kan jag få din autograf nu kanske?? haha

Kraaaam Näjnaa

Anonym sa...

Vafan Kim, att du har mage att klaga när jag inte uppdaterar på några dagar när du skriver ungefär en gång i kvartalet:).

Läget?

Anonym sa...

Glädjande att du skriver Kim, det glädjer mig verkligen.

Anonym sa...

du är cuuuute (;